Geen objecten gevonden

Aanvullende maatregelen coronavirus

Publicatiedatum: 15-10-2020

De overheid heeft vanaf woensdag 14 oktober de maatregelen weer verder aangescherpt. Als Elkien hebben wij bekeken wat dit betekent voor onze werkzaamheden en dienstverlening. Waar het kan, helpen wij u nog steeds zoveel mogelijk. De veiligheid van u en onze medewerkers staat hierbij altijd voorop. Alleen samen kunnen we ervoor zorgen dat het coronavirus zich niet verder verspreidt.

Heeft u een spoedreparatie of noodgeval? Bel ons.
Voor deze reparaties zijn we per telefoon (0513 635 735) bereikbaar. Spoedreparaties zijn reparaties die directe gevolgen hebben voor uw veiligheid of grote schade opleveren. Na uw telefonische melding bepalen onze medewerkers of de reparatie echt direct uitgevoerd moet worden of eventueel toch later kan. Vermeld wel altijd of u of uw gezinsleden gezondheidsklachten hebben zoals koorts, hoesten of verkoudheid als de reparatie doorgaat.

De volgende reparaties voeren wij met spoed uit:   
- Buitensluiting (u staat buiten zonder huissleutel)|
- Ernstige lekkage
- Electra die bloot ligt of kortsluiting
- Gaslucht
- Een niet af te sluiten buitenraam of deur

Hoe zorgt u ervoor dat de vakman de reparatie veilig uit kan voeren
1.         U opent de deur voor onze vakman en doet een stap terug
2.         Onze vakman vraagt of u verkoudheid- of griepklachten heeft
3.         Zo ja, dan voert hij de reparatie niet uit
            Zo nee, dan vraagt de vakman of hij binnen mag komen
4.         Houd u steeds minimaal 1,5 meter afstand van onze vakman
5.         Onze vakman draagt een mondmasker en stelt het op prijs als u dat ook doet
6.         Voert u geen discussie met onze vakman over de maatregelen
7.         Verblijf zoveel mogelijk in een andere ruimte dan waar de vakman werkt
8.         Ventileert u de ruimte waarin gewerkt moet worden alvast voordat de vakman komt
9.         Is de reparatie gereed dan meldt de vakman dit bij u en verlaat hij de woning
10.       Hij desinfecteert zijn handen

Heeft u een reparatie die niet direct spoed heeft of dringend is?
Dan vragen wij u om deze uit te stellen tot het moment dat de regels weer versoepeld worden. We helpen u dan zo snel mogelijk. Wij vragen om uw begrip. Alleen samen dringen we het virus terug.

Heeft u een van onderstaande problemen die gerepareerd moeten worden?
Overlegt u dan telefonisch met onze medewerkers over de mogelijkheden. Zij bepalen vervolgens of deze reparatie wel of niet uitgevoerd kan worden en zo ja, wanneer. Ook hiervoor vragen wij uw begrip.
-           Een klemmende deur als u op leeftijd bent
-           Een deurkruk van een voor- of achterdeur die u zelf niet vast kunt zetten
-           Een druppende kraan
-           Een lekkende afvoer van de gootsteen
-           Een doorlopende stortbak
-           Een niet werkende deurbel
-           Een losse trapleuning

Heeft u betalingsproblemen als gevolg van het coronavirus? We lossen het samen op. 
Heeft u tijdelijk geen of minder inkomen? En komt u daardoor in de problemen met het betalen uw huur? Aarzel dan niet en neem telefonisch (0513 635 735) contact met ons op. We gaan graag met u in gesprek en zoeken samen naar een passende oplossing. Hoe eerder u dit doet, hoe beter wij u kunnen helpen.

Bijeenkomsten met bewoners
Elkien kiest  er voor, in ieder geval tot 11 november, geplande bijeenkomsten met bewoners of andere activiteiten te verplaatsen naar een ander moment. U ontvangt daarvan bericht.

​​​​​​Bent u op zoek naar een (ander) huurhuis?
Het is bij ons nog steeds mogelijk om woningen te huren. Wel bieden we op het moment minder woningen aan dan anders en er kan vertraging optreden. Onze woningen bieden we aan via www.frieslandhuurt.nl

Heeft u een afspraak staan voor het tekenen van een huurcontract?
Dit gaat wel door maar in een andere vorm zodat er geen fysiek contact nodig is. Ondertekening van het contract doen we digitaal. Wij nemen contact met u op als er een afspraak gepland staat.

Wilt u graag een woning bezichtigen?
Bezichtigingen gaan alleen door in leegstaande woningen.

Heeft u afspraak voor een inspectie staan?
Deze inspectie gaat  wel door maar in een aangepaste vorm. Onze technisch adviseurs nemen contact met u op voor een afspraak. 

Zo lang het nodig is, maken we extra schoon 
Zaken als deurkrukken, liftknoppen, leuningen en gemeenschappelijke ruimtes maken we extra vaak schoon zodat we de kans op besmetting verkleinen.

En voor iedereen gelden de volgende maatregelen van het RIVM die helpen om verspreiding van het virus te voorkomen:
- Was uw handen regelmatig
- Hoest en nies in de binnenkant van uw elleboog
- Gebruik papieren zakdoekjes
- Houd afstand 
- Draag een mondkapje als dat geadviseerd wordt

 

Deel deze pagina

 
Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden