Ik heb een stroomstoring, wat moet ik doen?
Is er stroomstoring bij meer woningen in de straat?
Hebben de buren ook een stroomstoring? Bel dan het landelijke storingsnummer 0800 - 90 09 (gratis). Is de stroomstoring alléén bij u thuis? Doet u dan de stekkerproef. In het filmpje legt Johan de vakman uit hoe u dat stap voor stap doet.
De stekkerproef met vakman Johan
Kijk hier hoe u een stekkerproef doet. Onze vakman Johan neemt u stap voor stap mee.
Nog even op een rijtje: Zo werkt de stekkerproef:
- Ga naar de meterkast. Zet alle groepen én de aardlekschakelaar UIT. Of verwijder alle zekeringen.
- Haal alle stekkers uit de stopcontacten. Doe ook alle lampen uit. Vergeet uw tuin en berging niet.
- Ga weer naar de meterkast. Zet alle groepen én de aardlekschakelaar AAN. Of plaats NIEUWE zekeringen.
- Doe één voor één de stekkers weer in het stopcontact. Probeer de apparaten één voor één aan te zetten. Probeer ook alle lampen aan te zetten.
- Valt de stroom opnieuw uit? Bijvoorbeeld als u een stekker in het stopcontact stopt? Of wanneer u een apparaat of lamp aanzet? Dan is dat apparaat of die lamp de oorzaak.
- U moet dat apparaat of die lamp laten repareren of vervangen. (Dit valt niet onder het servicefonds van Elkien).
- Krijgt u bij stap 3 de groepen niet aan of springen de zekeringen er direct weer uit? Dan ligt de oorzaak ergens anders in huis. Bel Elkien via 0513 - 635 735.
Annuleren
Waarmee kunnen wij je helpen?
Begin hier met zoeken!
Geen resultaten gevonden